dilluns, 16 d’abril del 2012

9. Avaries (defectiune)



A. Lectura                                                                                            

-Bona tarda. El meu televisor no va bé.
-Quin és el problema ?
-El color no és bo.
-Alguna cosa més.
-Sí, fa un soroll estrany.
-Entenc. Envio algú immediatament.
-Pot venir aquesta tarda ? No vull perdre’m “corrupció a Miami”.
-Veurem què es pot fer.
-Gràcies. A reveure.
Paraules noves
el televisor  =  televizorul
quin és ?  =   care-i ?
no és bo  =  nu este buna
el color  =  culoarea
una altra cosa  =  altceva
un soroll  =  un zgomot
estrany  =  ciudat
entendre  =  a întelege
enviar  =  a trimite
algú  =  cineva
poder  =  a putea
venir  =  a veni
voler  =  a  vreau
perdre  = a pierde
veurem  =  sa vedem
pot fer  =  poate face

      B. Comprensió
  1. Què li passa al color ?
  2.  Què més li passa ?
  3. Què li diu el dependent ?
  4. Què no es vol perdre ?

      C. Verb : poder venir                                     
Present
Jo puc venir       
tu pots venir
ell pot venir
nosaltres podem venir
vosaltres podeu venir
ells poden venir

     
       D. Vocabulari
 Paraules                                     Frases
hola
buna
Hola ! Com estàs ?
hivern
iarna

hostatjar-se
a gazda


interessant
interesant
El treball és interessant.
i
si

infermera
îngrijitoare

immensa
imensa


jo
eu
Jo tinc 16 anys.
juny
iunie

jardí
gradina


la (art.)
o
La noia treballa de dependenta.
llum
lumina

llums
lumini


mercats
târguri
Els mercats són setmanals.
maig
mai

març
mars

mare
mama

meu
meu
El meu avi no és aquí
meus
mei

meva
mea

mil
mie

molt
mult


nou
noua
El meu nét té nou anys.
nosaltres
noi

novembre
noiembrie

número
numar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada